Huisstijl en logo laten ontwerpen of moderniseren?

Als grafisch designbureau verzorgen we professionele huisstijlen voor jouw brand identity. Want we snappen dat een huisstijl belangrijk is om het merkverhaal te vertellen, met het logo als belangrijkste huisstijlelement. Ben je op zoek naar een compleet nieuwe huisstijl of een modernisering van de huidige huisstijl? Kom in contact met ons en deel jouw merkvisie.

Je laten adviseren? Dat kan!

We nodigen je graag uit voor een creatieve sessie om je nieuwe huisstijl te bespreken.

Wat wil ik met mijn nieuwe huisstijl?

Een aanvraag DTP-werk kan heel breed of specifiek zijn. Wanneer je een huisstijl wil laten ontwikkelen, ga je met een expert samen zitten. In dit gesprek kan jij jouw toelichting geven hoe je het voor je ziet. Daarna wordt er samen de richting bepaald waar jij met jouw bedrijf naartoe gaat. Wat heb je nodig om een sterke basis te krijgen voor je huisstijl?

Er komt meer bij een nieuwe huisstijl kijken. Huisstijldragers zijn elementen die jouw merk versterken. Voorbeelden hiervan zijn: visitekaartjes, brochures, posters, flyers, social media, website, webshop, briefpapier, magazine of bedrijfsdocumentaties… Noem het maar op.

Dit kan uiteenlopen of door de tijd heen verder uitgebreid worden wanneer dit van toepassing is voor jouw bedrijf. Ben je alleen op zoek naar een grafisch designbureau die losse grafische elementen kan maken? Dit kunnen wij natuurlijk ook voor je realiseren. Met de juiste gesprekken maken wij graag nieuwe ontwerpen!

Klantencase: Bèta Challenge

De organisatie Bèta Challenge is een landelijk samenwerkingsverband die werkt aan de ontwikkeling van onderwijs. Van hen kregen we de mooie uitdaging om de gehele huisstijl te ontwerpen. Het doel is een moderne uitstraling die de twee doelgroepen (leerlingen en docenten) aanspreekt en zorgt voor een betere herkenning.
De werkzaamheden die wij voor ze uitgevoerd hebben zijn:
Logo, brand guide, visitekaartje, posters, brochure, reclameborden, certificaten, PowerPoints, visualisaties voor leerlingen, website en online platform.

Wat kan een Brand identity voor mijn bedrijf betekenen?

Als we het hebben over een ‘grote gele M’, dan weet iedereen over welk merk we het hebben, zonder ook maar een naam te vermelden. Een ander voorbeeld is het Nike-teken. Wanneer iemand dit ziet, dan weet hij/zij welk merk het is en welke product(en) het verkoopt. Een huisstijl creëert een herkenbare identity van jouw bedrijf/organisatie. Dat niet alleen; met een huisstijl onderscheid jij je ook van de concurrenten! Veel mensen denken dat branding gaat om logo’s, adverteren en marketing, maar er is meer. Het is belangrijk dat de kenmerken & waarden omgezet worden in visuele en niet-visuele kenmerken die het bedrijf vertegenwoordigen.

Waarom een logo voor mijn huisstijl?

Logo

Een nieuw logo begint bij jouw merkverhaal die omgezet wordt tot een logo. Ben je van plan om een bedrijf te gaan starten of is jouw huidige logo toe aan een upgrade? Wij denken graag in dit proces met je mee! Het logo is namelijk het startpunt van de uiteindelijk huisstijl die ontwikkeld wordt.

Zoals eerder is beschreven horen wij graag jouw merkverhaal aan en de wensen/eisen die daarbij horen. We denken in dit proces graag met je mee! Nadat we alles op papier hebben gezet gaan we op zoek naar elementen die daarbij horen. Aan ons dan de taak om dit te gaan visualiseren, met bijbehorende vormen, lettertypes en kleuren. Wanneer dit is gebeurd plannen we een feedbackmoment in om de ontworpen logo(‘s) te bespreken. Wij ontwerpen minimaal 2 logovarianten waarop feedback gegeven mag worden. Op deze manier ontwikkel jij samen met de ontwerper het definitieve logo.

Wanneer het definitieve logo is bepaald wordt het logo opgeleverd in verschillende maten, in: zwart, wit en kleurversies. Op basis van de gemaakte keuze in dit proces kan er een brand guide ontwikkeld worden. Hierin worden de richtlijnen van jouw huisstijl vastgelegd. Lees hieronder meer over wat de Brand guide voor jou kan betekenen.

Hoe blijft mijn huisstijl consistent?

Brand guide

Een brand guide is de stijlgids van jouw bedrijf. Dit boekje bevat richtlijnen over hoe mensen, zowel intern als extern, met jouw merk en uitingen aan de slag kunnen gaan. Er staan regels en afspraken in over hoe bepaalde elementen toegepast worden van de bedrijfsidentiteit. Er kan gedacht worden aan de volgende elementen:
De brand guide moet voor consistentie zorgen in de huisstijl, ook wanneer andere hem gebruiken. Zo kunnen er ook voorbeelden in de brand guide staan. Het kan zijn dat er bepaalde regels of toepassingen zijn voor op de website die met een voorbeeld worden aangeduid. Een brand guide kan zo uitgebreid gemaakt worden als je wil.

Voor Bèta Challenge is er in de brand guide onder andere vastgelegd hoe het nieuwe logo wordt gebruikt, de kleuren en kleurcodes, lettertypes en voorbeelden van gebruik in uitingen. Het eindresultaat is een compleet en praktisch opgestelde brand guide die de lezer ook inspireert!

Meer grafisch werk laten ontwerpen?

Huisstijldragers

Jazeker! Wij houden niet alleen op bij het ontwerpen van de huisstijl, maar ontwerpen ook de huisstijldragers zoals: visitekaartjes, brochures, posters, website, social media, flyers, briefpapier, magazine, bedrijfsdocumentaties en meer. Het maakt niet uit of het online of offline ontwerpen zijn. Wij horen graag welke grafische ontwerpen jij nodig hebt. Het is bij elk ontwerp belangrijk dat je weet wat het doel is en wat je ermee wilt bereiken. Deze dienst wordt vaak gecombineerd met een website laten maken of webshop laten maken.
Internet bureau Utrecht Sommet Media
“Wil je ook samenwerken met een creatief en ervaren designbureau? Sommet Media is een fullservice partner voor jouw offline en online werkzaamheden! ”
Neem contact op voor een oriënterend gesprek, uiteraard vrijblijvend!