Zoekmachine adverteren uitbesteden voor meer leads en verkopen
97% van de Nederlanders gebruikt Google als zoekmachine. Dat maakt het zo interessant om te gebruiken als advertentieplatform. Maar het aantal adverteerders neemt toe, klikprijzen stijgen en ‘grote spelers’ lijken te domineren. En tóch kan Google adverteren ook voor jou rendabel zijn.
Benieuwd naar onze aanpak? Bekijk dan onze online marketing werkwijze!

Klaar voor de stap omhoog?
Wil je meer omzet halen uit je website of webshop met Google Ads? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.
Onze SEA optimalisatie cases

Salora
- Search, Display & Shopping
- Optimale campagnestructuur
- Groei in webshopverkopen

NL Dance
- Dagelijks kwalitatieve leads
- Lokaal geoptimaliseerde ads
- Sinds 2011 een positieve ROI

BOHLT
- Meer proefritaanvragen
- Vergroten naamsbekendheid
- Marktaandeel veroveren

Holland Recycling
- Targeten met zoekwoordanalyse
- Verbeterde campagnestructuur
- Hoger rendement uit Google Ads
SEA-cases van Sommet Media
We hebben diverse SEA-campagnes opgezet waarbij mooie resultaten zijn behaald op het gebied van conversie, zichtbaarheid en Return on Ad Spend.

Barista Bandits
Minder kosten, meer klanten
39% meer offerte-aanvragen en een verlaging van 22,8% in kosten per lead.

NKBV
650 nieuwe leden in 9 maanden
Social en SEA-campagne levert 73% boven KPI en 650 leden.

NL Dance
Kosten per conversie van €2,76
Ruim 300 proeflesaanmeldingen en 130 nieuwe leden in 1 jaar tijd.
In 4 stappen succesvol adverteren op Google & Bing
Stap 1 - Start met analyse en onderzoek
- Breng in kaart wat relevante zoekwoorden zijn.
- Bepaal het budget op basis van het zoekvolume, CPC biedingen en de mate van concurrentie
- Check kritisch of jouw website relevant en gebruiksvriendelijk genoeg is.
- Zorg voor een heldere campagnestructuur. Maak bijv. voor elke productcategorie of hoofddienst een aparte campagne
- Kies de juiste instellingen: o.a. locatie, biedingsstrategie, taal, budget en conversiedoel.
- Schrijf aantrekkelijke advertenties dat in ieder geval het zoekwoord en een duidelijke call to action bevat.
- Check kritisch of jouw website relevant en gebruiksvriendelijk genoeg is.
Stap 2 - Zet Google Ads campagnes op
Stap 3 - Beheer Google Ads campagnes
- De continu veranderende markt. Bijv. nieuwe concurrenten met hun eigen advertenties.
- Het advertentieplatform zelf. Google verandert regelmatig functionaliteiten en KPI’s.
- Het gedrag van de doelgroep. De zoekwoorden en trends veranderen continue.
- Advertenties behalen veel vertoningen en klikken, maar geen conversies.
- Er is geen grip op de ROI, omdat de statistieken onduidelijke inzichten geven.
- Mijn advertenties worden niet getoond, terwijl ik die van concurrenten constant zie.
Stap 4 - KPI’s kritisch blijven bekijken
