Data warehousing & dashboarding voor Online Marketing
Werk je als online marketeer met grote hoeveelheden campagnedata, waardoor je veel tijd kwijt bent aan het rapporteren? Of wil je juist meer data-inzichten die een standaard set aan tools je niet bieden? Dit belemmert jou om waardevolle inzichten te krijgen en om de ROI te verbeteren. Onze oplossing hiervoor is data warehousing en dashboarding.
Duidelijke informatie uit jouw data
Wat is dashboarding & data warehousing?
- Maak jouw data begrijpelijk door het visueel weer te geven.
- Maak gefundeerde beslissingen om jouw marketingstrategie te optimaliseren.
- Verkrijg diepgaande inzichten in kansen om concurrenten te verslaan.
Met dashboarding maak je data duidelijker en begrijpelijker, zodat jij als marketeer sneller belangrijke trends en informatie ziet. Dit is op heel veel verschillende manieren in te richten, zodat je altijd een op maat dashboard hebt dat past bij jouw doelen.
Met data warehousing verzamel en beheer je al je gegevens op één plek vanuit verschillende bronnen (zoals Google Analytics, Google Ads en Google Search Console). Hierdoor heb je een overzichtelijke en geoptimaliseerde dataset tot je beschikking. Je kan betere beslissingen nemen en diepgaandere analyses uitvoeren om je marketing te verbeteren.
Met data warehousing verzamel en beheer je al je gegevens op één plek vanuit verschillende bronnen (zoals Google Analytics, Google Ads en Google Search Console). Hierdoor heb je een overzichtelijke en geoptimaliseerde dataset tot je beschikking. Je kan betere beslissingen nemen en diepgaandere analyses uitvoeren om je marketing te verbeteren.
Combineer de marketingtools
Breng data samen met:
- Google Analytics
- Google Search Console
- Google Ads
- Google Big Query
Google Search Console | Data warehouse | |
---|---|---|
Maximale terugkijkperiode | Maximaal 16 maanden | Meerdere jaren (YoY reviews) |
Data in eigen beheer | Afhankelijk van tools en opengestelde databases | Data kan je oneindig bewaren |
Hoeveelheid data | Maximaal 1.000 rijen data | Miljoenen rijen data, geschikt voor high traffic sites |
Dashboarding | Gelimiteerde rapporten | Elk rapport mogelijk met de belangrijkste KPI’s |
Creëer diepgaande inzichten met een gecombineerde set van datatools
Google Search Console
Google Analytics 4
Google Ads
Google Big Query
In-house data & rapportages
Voordelen van data warehousing & dashboarding
Voordelen van data warehousing.
- Alles op één plek: Verzamel en organiseer al je gegevens vanuit verschillende bronnen voor een overzichtelijk dataset.
- Betrouwbare inzichten: Data warehousing geeft je kwalitatieve en consistente data: betrouwbare inzichten waar je op kunt vertrouwen.
- Diepgaande analyses: Complexe gegevens zijn snel samen te voegen en te structureren, waardoor je sneller patronen en trends ontdekt.
- Data in eigen beheer: Kijk jaren terug en wees niet meer afhankelijk van de maximale terugkijkperiode in marketing tools
Voordelen van data dashboarding.
- Visuele presentatie: Duidelijke grafieken en visuals maken complexe data gemakkelijk te begrijpen.
- Real-time inzichten: Dashboards bieden actuele updates, zodat je direct belangrijke trends en prestaties kunt zien.
- Gebruiksvriendelijkheid: Gemakkelijk navigeren door dashboards voor snelle toegang tot de gewenste informatie.
- Monitoring en bijsturing: Door middel van dashboards kan jij belangrijke prestatie-indicatoren (KPI's) en doelen monitoren en indien nodig tijdig bijsturen.
Succesvolle samenwerking met mooie merken
Op zoek naar een data-gedreven online marketing bureau dat als eerste op de hoogte is van de markt en trends? We hebben al veel lokale, nationale en internationale klanten bediend. Ontdek hier enkele voorbeelden van onze succesvolle samenwerkingen.
Onderbouwde beslissingen
Maak jouw data goud waard
Wil jij het maximale uit je data halen? Kies dan voor onze krachtige Dashboarding & Warehousing-dienst! Centraliseer al je gegevens en krijg overzichtelijke dashboards met real-time inzichten. Bereik betere marketingresultaten en verhoog je ROI. Wij helpen je data te organiseren en te visualiseren, zodat je slimmere beslissingen kunt nemen. Neem nu contact op en laat je data voor je werken!
Hulp nodig van online marketing specialisten?
Heb je interesse om de online marketing campagnes door ons uit te laten voeren? Vraag dan eerst een vrijblijvend gesprek aan met één van onze specialisten. We willen graag meer weten over je bedrijf en doelen. Zo kunnen we een passende strategie bedenken. Tot snel!
Je laten adviseren? Dat kan!
Ben je nog niet helemaal zeker van je zaak? Laat je naam en telefoonnummer achter. Onze specialist belt jou zo snel mogelijk terug.
Veelgestelde vragen
Over Data warehousing & dashboarding
Wat is het verschil tussen dashboarding en data warehousing?
Met dashboarding presenteer je data visueel in duidelijke grafieken, diagrammen en visuals. Zo kun je complexe informatie snel en gemakkelijk begrijpen. Aan de andere kant verzamel, sla je data op en beheer je het op één plek met data warehousing. Dit creëert een geoptimaliseerde dataset, waardoor je gemakkelijk toegang hebt tot je gegevens, waarmee je analyses kunt maken.
Hoe kan ik dashboarding en data warehousing toepassen?
Krijg antwoord op vragen zoals:
- Op welke SEO-zoekwoorden kunnen we het beste focussen die in Google Ads een lage Cost-per-Acquisition hebben?
- Zijn er meerdere SEO-pagina’s die op hetzelfde zoekwoord ranken (zoekwoordkannibalisatie)?
- Op welke zoekwoorden scoren we organisch goed en hoeven we dus minder/geen Google Ads budget voor uit te geven?
- Hoe zien de trends in klikken en vertoningen eruit voor jouw top 10 SEO-pagina’s?
- En nog veel meer!
Is data warehousing en dashboarding ook geschikt voor mijn bedrijf?
Zeker weten! Data warehousing en dashboarding kunnen, ongeacht de grootte van het bedrijf en de branche, erg waardevol zijn. Bij tools zoals Google Search Console loop je al gauw tegen limieten aan en ben je afhankelijk van vooringestelde dashboards. Door deze tools als het ware 'leeg te trekken', heb je meer data om mee te werken en kun je zelf bepalen wat je met deze data doet.
Welke soorten gegevens kan ik in een datawarehouse opslaan?
Met data warehousing verzamel je data uit verschillende online marketingbronnen. Zoals Google Ads, Google Search Console en Google Analytics 4 en Google Big Query. Je beheert alles overzichtelijk op één plek.