Data warehousing & dashboarding voor Online Marketing

Werk je als online marketeer met grote hoeveelheden campagnedata, waardoor je veel tijd kwijt bent aan het rapporteren? Of wil je juist meer data-inzichten die een standaard set aan tools je niet bieden? Dit belemmert jou om waardevolle inzichten te krijgen en om de ROI te verbeteren. Onze oplossing hiervoor is data warehousing en dashboarding.

Duidelijke informatie uit jouw data

Wat is dashboarding & data warehousing?

Combineer de marketingtools

Breng data samen met:

Google Search Console
Data warehouse
Maximale terugkijkperiode
Maximaal 16 maanden
Meerdere jaren (YoY reviews)
Data in eigen beheer
Afhankelijk van tools en opengestelde databases
Data kan je oneindig bewaren
Hoeveelheid data
Maximaal 1.000 rijen data
Miljoenen rijen data, geschikt voor high traffic sites
Dashboarding
Gelimiteerde rapporten
Elk rapport mogelijk met de belangrijkste KPI’s

Creëer diepgaande inzichten met een gecombineerde set van datatools

google-search-console-logo-svg
Google Search Console
Google-Analytics-Logo
Google Analytics 4
Google-Ads-Logo-tl
Google Ads
google_bigquery_logo
Google Big Query

In-house data & rapportages

Voordelen van data warehousing & dashboarding

Voordelen van data warehousing.

Voordelen van data dashboarding.

Succesvolle samenwerking met mooie merken

Op zoek naar een data-gedreven online marketing bureau dat als eerste op de hoogte is van de markt en trends? We hebben al veel lokale, nationale en internationale klanten bediend. Ontdek hier enkele voorbeelden van onze succesvolle samenwerkingen.

Onderbouwde beslissingen

Maak jouw data goud waard

Hulp nodig van online marketing specialisten?

Heb je interesse om de online marketing campagnes door ons uit te laten voeren? Vraag dan eerst een vrijblijvend gesprek aan met één van onze specialisten. We willen graag meer weten over je bedrijf en doelen. Zo kunnen we een passende strategie bedenken. Tot snel!

Je laten adviseren? Dat kan!

Ben je nog niet helemaal zeker van je zaak? Laat je naam en telefoonnummer achter. Onze specialist belt jou zo snel mogelijk terug.

Veelgestelde vragen

Over Data warehousing & dashboarding

Met dashboarding presenteer je data visueel in duidelijke grafieken, diagrammen en visuals. Zo kun je complexe informatie snel en gemakkelijk begrijpen. Aan de andere kant verzamel, sla je data op en beheer je het op één plek met data warehousing. Dit creëert een geoptimaliseerde dataset, waardoor je gemakkelijk toegang hebt tot je gegevens, waarmee je analyses kunt maken.

Krijg antwoord op vragen zoals:

  • Op welke SEO-zoekwoorden kunnen we het beste focussen die in Google Ads een lage Cost-per-Acquisition hebben?
  • Zijn er meerdere SEO-pagina’s die op hetzelfde zoekwoord ranken (zoekwoordkannibalisatie)?
  • Op welke zoekwoorden scoren we organisch goed en hoeven we dus minder/geen Google Ads budget voor uit te geven?
  • Hoe zien de trends in klikken en vertoningen eruit voor jouw top 10 SEO-pagina’s?
  • En nog veel meer!
Zeker weten! Data warehousing en dashboarding kunnen, ongeacht de grootte van het bedrijf en de branche, erg waardevol zijn. Bij tools zoals Google Search Console loop je al gauw tegen limieten aan en ben je afhankelijk van vooringestelde dashboards. Door deze tools als het ware 'leeg te trekken', heb je meer data om mee te werken en kun je zelf bepalen wat je met deze data doet.
Met data warehousing verzamel je data uit verschillende online marketingbronnen. Zoals Google Ads, Google Search Console en Google Analytics 4 en Google Big Query. Je beheert alles overzichtelijk op één plek.