TikTok marketing uitbesteden
TikTok is hét populaire social media platform met korte video’s (15 tot 60 seconden). Dansjes, sketches en challenges komen allemaal voorbij. TikTok is relatief nieuw, maar is de snelste groeier van alle social media platformen. En adverteren op TikTok werkt net even anders dan bij andere grote social media kanalen. Laat daarom je TikTok marketing uitbesteden.
Benieuwd naar onze aanpak? Bekijk dan onze online marketing werkwijze!

Adverteren op TikTok?
De voordelen van TikTok als marketing tool
Ruim 3 miljoen Nederlanders maken gebruik van TikTok (2022). Met content plaatsen of adverteren via TikTok bereik je een heel groot publiek. En het leuke ervan is dat de simpele filmpjes niet perfect hoeven te zijn voor een groot bereik. Maak daarom ook gebruik van TikTok als slimme marketing tool en ontdek de voordelen:
- Laagdrempelig om mee te beginnen
- Verschillende advertentie mogelijkheden
- Weinig volgers nodig om viraal te gaan
- Goedkoper dan FB en IG: een klik kost ca. 5x minder.
- Hogere engagement t.o.v. andere social media platformen
- Specifieke targeting met TikTok Ads (locatie, leeftijd, interesses)

Onze meerwaarde als TikTok Marketing bureau? Vraag gratis adviesgesprek aan
Heb je geen idee waar je bij TikTok überhaupt moet beginnen of lukt het niet om goede videocontent te maken? Als social marketing agency weten we hoe we TikTok perfect voor jouw bedrijf kunnen inzetten. Zodat het in je voordeel werkt en zorgt voor een bijdrage in online groei.
Wat we daarvoor precies doen? Denk aan het opstellen van een sterke strategie, contentplanning, maken van content, het beheren van het afgesproken budget en de groei van je TikTok account monitoren.
De afgelopen jaren hebben we bewezen succesvolle
social media campagnes opgezet voor andere klanten. Bekijk onze cases en andere social media diensten, zoals Instagram Marketing en Facebook Marketing. Neem gerust vrijblijvend contact op voor advies over social media.
Slim marketingplan
Effectieve TikTok marketing strategie
- Veel advertentie manieren
- Gepersonaliseerde TikTok ads
- Geen TikTok account nodig
- Voor zowel B2B als B2C
Met een sterk en op maat TikTok marketingplan zorgen we ervoor dat jouw bedrijf op een leuke manier in contact komt met de doelgroep. We maken daarbij gebruik van diverse opties op het social media platform.
De in-feed native ad is een gepersonaliseerde, korte fullscreen advertentie (5-15 sec.) die in de gebruikers- feed verschijnt met het “geluid aan”. Je kan gebruikers leiden naar een andere pagina met een call-to-action knop of laat ze je TikTok ad delen.
Een andere optie is het starten van een hashtag challenge met betaalde advertenties óf een brand takeover ad inzetten. Wat hierbij gebeurt, is dat bij het openen van de app de advertentiecontent even op het scherm blijft staan. Zo zijn er dus veel creatieve manieren om content te plaatsen bij een TikTok marketing strategie.
Content marketing en adverteren op TikTok Nederland
Wil je via TikTok content marketing inzetten, en dit bij voorkeur uitbesteden aan een partner? We geven alvast wat handige informatie en richtlijnen mee. Zo kan je een duidelijke briefing opstellen voor de partner.
Te beginnen heb je geen eigen TikTok account nodig om te adverteren. Want je linkt gewoon door naar je eigen website. En wie zit er op TikTok? Maar liefst 47% van alle gebruikers is jonger dan 30 jaar. Sinds de start in 2017 is de jonge doelgroep wel telkens aan het verschuiven. Dus bedenk goed welke leeftijdsklasse je wilt bereiken en of dit elk jaar nog wel het beste via TikTok te bereiken is. Tot slot geeft TikTok adverteren voor iedereen gelijke kansen. Dus ook wanneer je geen groot account hebt zoals de concurrentie. Je kan daarom altijd beginnen met een TikTok campagne.
TikTok voor B2B en B2C bedrijven?
Is TikTok geschikt om de zakelijke of de consumentendoelgroep te bereiken? Het korte antwoord: TikTok heeft geen targeting voor zakelijke accounts. Dus je zou verwachten dat er voor de zakelijke doelgroep geen mogelijkheden zijn. Maar TikTok heeft de eigen reclametool Promote. En deze gebruiken we juist voor het boosten van B2C als B2B marketing. Want bedenk maar zo: zakelijke relaties die je wilt bereiken, zitten met hun privé-account ook op TikTok en kunnen net zo goed jouw video te zien krijgen.
Dus afhankelijk van je doel kunnen we verschillende soorten advertenties inzetten op TikTok. De TikTok ads kunnen we voor je inkopen op bereik. Of we kunnen bijv. een hashtag challenge maken die misschien wel viral gaat. Dus ga aan de slag met TikTok for Business voor meer websiteverkeer en hogere omzetten!
Waarom voor ons bureau kiezen?
Wat kan Sommet Media voor jou betekenen?
TikTok marketing voor bedrijven:
6 simpele én effectieve stappen
- Even kennismaken
- Account audit
Heb je al een TikTok-account of kunnen wij deze voor je opzetten?
- Campagneplan
- Akkoord op het plan
- Optimaliseren
- Rapportage

Adverteren op TikTok? Vraag advies op maat aan!
Je bent van harte welkom voor een vrijblijvend adviesgesprek met Maxime, onze TikTok marketing specialist. Ontdek hoe je jouw doelgroep via TikTok bereikt!
Wat en waarom?
Veelgestelde vragen TikTok marketing
TikTok marketing is een manier om te adverteren voor je bedrijf. Je kan TikTok inzetten als marketingkanaal om meer merkbekendheid te creëren, met name onder jongeren. TikTok is een social media platform (en app) met korte video’s, allemaal gemaakt door de gebruikers zelf.
Op TikTok heb je weinig concurrentie en het is een veel goedkoper platform in vergelijking met andere bekende platformen. In korte tijd kan je veel views genereren en met TikTok heb je extra veel engagement met je publiek. De video’s zijn relatief kort, waardoor je de aandacht van kijker goed vasthoudt.