MySteel_Logo-Blauw

SEO: #1 posities behalen en behouden

MySteel is dé specialist in stalen en cortenstalen tuinmeubelen. Hun doel is om de cortenstaalexpert van tuinproducten in Europa te worden. Daarom is het belangrijk dat hun webshops, verspreid over 26 verschillende landen, goed vindbaar zijn in Google. Een goede organische zichtbaarheid van deze webshops is daarbij noodzakelijk, zodat MySteel de gewenste omzet kan behalen.

Continue optimalisatie

De uitdaging

Cortenstaal wordt steeds populairder in Nederland en de rest van Europa. Daardoor neemt ook de concurrentie toe. Dat betekent dat MySteel te maken krijgt met steeds meer spelers, zoals grote tuincentra en platforms als Amazon. Het doel is om in alle productcategorieën hoge posities in de zoekresultaten te behalen en meer relevant organisch verkeer aan te trekken. Zo kan de omzet van MySteel flink groeien.
Sommet_Media-MySteel-case

Sommet Media voor elke klant een #1 service

Teun SleegersEigenaar MySteel
Fijne partij! Weten waar ze over praten. 💪

#1 positie voor duurzame resultaten

Het resultaat

De basis van de MySteel-webshops was al goed, maar er waren nog volop mogelijkheden om ze verder te verbeteren, vooral op het gebied van topical authority en techniek. Het belangrijkste doel was om van MySteel dé cortenstaalexpert van Europa te maken. Met een volledig redesign van de blogsectie en het toevoegen van kwalitatieve longform content op de Nederlandse website hebben we indrukwekkende resultaten behaald.
Daarnaast hebben technische en inhoudelijke verbeteringen ervoor gezorgd dat MySteel nu op nummer 1 staat voor hun belangrijkste productcategorie. Het organische verkeer is bovendien verdubbeld (Y-o-Y).

#1 positie voor belangrijkste productcategorie

Verdubbeling van organisch verkeer in alle landen

50% groei in blog verkeer

Uitgebreid naar 18 nieuwe landen

Posities ingenomen voor meer dan 2.000 nieuwe zoektermen

Groeien door lokale SEA en SEO?

Denk je, net als wij, dat zoekmachinemarketing jouw bedrijf kan laten groeien, maar ben je nog op zoek naar de juiste partner? Onze klanten waarderen ons om onze expertise, klantvriendelijkheid en flexibiliteit. We zijn bewust een kleiner bureau, waardoor we snelle en directe communicatie hebben. Jij krijgt een vast accountteam dat hard en slim werkt voor jouw succes.
Dus ben je op zoek naar:
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Onze enthousiaste experts laten je zien waar de kansen liggen in zoekmachinemarketing. En, waar je jouw budget en tijd beter níet in kunt investeren. We staan namelijk voor eerlijke marketing voor iedereen.

Bekijk meer van ons werk

Webdesign
XTNT kenmerkt zich als pioniers op het gebied van mobiliteit. Met een unieke, frisse blik op menselijke mobiliteitsbehoeften.
Social Media
Met gerichte Meta Ads campagnes en social media content worden 140 offerteaanvragen in slechts vier maanden gegenereert.
Online marketing
De Koninklijke Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging, is dé autoriteit op het gebied van bergsport in Nederland.

XTNT – Van nieuwe huisstijl en logo naar moderne website.

XTNT is een bekende speler op het gebied van mobiliteitsoplossingen. Om meer van de organisatie te laten zien naar de opdrachtgevers en potentiële teamleden toe, was er behoefte aan een vernieuwing van digitale uitingen.

Met het maken van een nieuwe huisstijl en logo was de eerste stap gezet. Vanuit daar zijn we aan de slag gegaan met het bedenken van een fris, modern en persoonlijk webdesign. Want XTNT is bovenal een fijne organisatie om bij én mee samen te werken.

Het resultaat is een unieke website waar de persoonlijke boodschap van XTNT op een heldere wijze wordt overgebracht. Met een portfolio onderdeel die eenvoudig uitgebreid kan worden. Daarnaast een blog sectie waar bezoekers de actualiteiten kunnen lezen.

Eiwitpoederaanbiedingen.nl – Modulair gebouwde affiliate site.

Er is veel vraag naar sportgerelateerde producten, met name in de voeding is dit de afgelopen jaren explosief gestegen. Met de site eiwitpoederaanbiedingen.nl wordt hier slim op ingespeeld.

Bezoekers kunnen heel eenvoudig en snel eiwitpoeders bekijken en vergelijken van verschillende merken en aanbieders. Vervolgens worden bezoekers doorgestuurd naar de webshop waar de verkoop plaats vindt. Hiervoor ontvangt eiwitpoederaanbiedingen.nl een commissie.

Sommet Media heeft geholpen van A tot Z: met het maken van een huisstijl + logo en een responsive website inclusief SEO.

Acerus – Duurzame portfolio website in twee talen.

Acerus is een ambitieuze start-up op het gebied van ESG. Met de realisatie van een nieuwe huisstijl + logo en website (geoptimaliseerd voor Google), ligt de focus op het binnenhalen van nieuwe klanten.

Door de meertaligheid kunnen zowel Nederlandstalige als Engelstalige bezoekers op de site de juiste informatie vinden. Bij interesse kunnen ze snel contact opnemen, omdat het design conversiegericht is bedacht.

Barista Bandits – Op maat B2B website gericht op leadgeneratie.

Barista Bandits is een mooie organisatie die zakelijke events voorziet van smakelijke hospitality oplossingen. Met professionele barista’s, customized koffiewagens en een hoogwaardige service.

Met de doorontwikkeling van het bedrijf en de huisstijl, hoort ook een nieuwe website. Sommet Media heeft deze volledig vanaf nul ontworpen en opgeleverd in WordPress.

  • Uniek design gebaseerd op de huisstijl.
  • Aansturen op het invullen van offerte- en contactformulieren.
  • Snel ladende pagina’s.
  • Teksten geoptimaliseerd voor Google.
  • Inclusief hosting & onderhoud.

Maximus Brouwerij – Smaakvolle website én webshop in één.

Voor de Utrechtse bierbrouwer Maximus hebben we een nieuwe site inclusief webshop ontworpen en gebouwd. Dit is gemaakt in WordPress en Woocommerce. Het resultaat:

  • Huisstijl doorgetrokken naar een uniek webdesign.
  • Volledig responsive gemaakt voor desktop, laptop, mobiel en tablet.
  • Snel ladende pagina’s en zoekmachinevriendelijk.
  • Met een SEO migratie.
  • Ingerichte Google tools voor het meten van belangrijke resultaten.

KDV Jansen & Jansen – Kleurrijk en uniek design.

KDV Jansen & Jansen is een begrip in Utrecht. Op meerdere locaties runnen zij een kwalitatief en persoonlijk kinderdagverblijf en BSO. Na jarenlang dezelfde huisstijl en logo te hebben gebruikt, mochten we aan de slag met een compleet nieuw design.

De vorige site hadden we ook al gemaakt, dus we wisten al goed wat we aan elkaar hebben in een samenwerking en wat het gewenste eindresultaat moest zijn. Namelijk een uniek, op maat design voorzien van veel persoonlijke sfeer. Ook moest het aansturen op de twee soorten conversies. Allereerst de ouders die hun kind inschrijven. Daarnaast moest de website een professionele indruk geven en werkzoekenden aanspreken om te solliciteren.

De site is compleet opgeleverd inclusief SEO-migratie, onderhoud en support voor een duurzaam resultaat.