Testen en optimaliseren voor maximale conversies
Met conversie optimalisatie (CRO) test je gericht bepaalde onderdelen van een website, webshop of landingspagina om tot een hoger conversiepercentage te komen. Dat kan zijn meer verkopen, ingevulde formulieren, nieuwsbrief aanmeldingen en meer. Wil je weten hoe we conversie optimalisatie succesvol inzetten, met verdrievoudigingen in conversie? Neem dan contact op.
Benieuwd naar onze aanpak? Bekijk dan onze online marketing werkwijze!
Je laten adviseren? Dat kan!
Conversie optimalisatie
De werkwijze
Het doel van conversie optimalisatie
Resultaten
Klantcase
Barista Bandits
- 63% groei in offerteaanvragen
- Kosten per conversie -21%
- Conversieratio +26%
• Positie en vormgeving van de klantbeoordeling
• Aantal velden van het formulier
• Gewenste informatie van het formulier
Klantcase
3dCASE Architectenburo
- 30% meer downloads
- Kosten per conversie -44%
- Conversieratio +39%
• Buttonteksten
• Wanneer de pop-up tevoorschijn komt
is conversie optimalisatie ook interessant voor mijn bedrijf?
Welke slimme tools worden gebruikt?
Marketingtools
Met gebruik van handige tools weten we conversiekillers in kaart te brengen. Zogenaamde usability tools zoals Hotjar zijn hiervoor zeer geschikt. Je kan heatmaps aanmaken, schermopnames verzamelen en zelfs direct feedback vragen van bezoekers. Voor het uitvoeren van testen is Google Optimize een gebruiksvriendelijke tool met veel functionaliteiten. Het is gekoppeld aan Google Analytics, zodat je eenvoudig ingestelde conversiedoelen kan importeren. En dat is handig!
Wil je meer weten over hoe je conversie optimalisatie op de juiste wijze uitvoert? Onze experts hebben verschillende blogs over conversie optimalisatie geschreven. Check onder andere deze tips voor een conversiegerichte website of conversiegroei met SEO.