Zoekwoordonderzoek uitbesteden
Waar wil je dat je website op gevonden wordt? Welke zoekwoorden en zoektermen passen perfect bij wat jouw klanten zoeken en de oplossingen die jij biedt? Om dat te ontdekken, is goed en diepgaand zoekwoordonderzoek nodig. Dat is een tijdrovend en specialistisch proces. Je kunt het zelf doen, maar vaak is het beter om dit uit te besteden aan ervaren experts met betere tools!

Exclusief voor 1 bedrijf per niche/branche
Breed portfolio van diverse MKB+ klanten
Meer dan 10 jaar expertise in SEO
Waarom een zoekwoorden-onderzoek laten doen?
Er zijn veel redenen om zoekwoordenonderzoek uit te besteden. De belangrijkste reden is dat het een erg gespecialiseerd onderzoek is waarvoor je de juiste kennis en vaardigheden nodig hebt. Om een grondige zoekwoord analyse te kunnen doen, moet je daarnaast ook toegang hebben tot de juiste middelen en tools. Ten slotte is het belangrijk dat het onderzoek volledig en uitgebreid is, zodat je geen enkele kans mist om meer verkeer naar je website te trekken!

Meer inzicht
Wat maakt zoekwoord-onderzoek zo ingewikkeld?
Goed zoekwoordonderzoek is een combinatie van dataverzameling en data-analyse. Hierbij draait het onder andere om:
- het vinden van de juiste zoekwoorden
- het bepalen van welke zoekwoorden de beste resultaten kunnen opleveren
- het in kaart brengen van de trends die horen bij de gekozen zoekwoorden
Deze punten moeten uiteindelijk zorgen voor een duidelijke strategie waarbij je niet alleen de concrete zoekwoorden gebruikt, maar ook rekening houdt met de achterliggende zoekintentie.
Welke tools gebruikt Sommet Media voor zoekwoordonderzoek?
Wij gebruiken diverse tools en applicaties voor onze zoekwoordanalyses. Soms hebben klanten al zelf data verzameld via Google Search Console en Analytics. Deze data gebruiken we graag voor meer inzichten. Andere tools van Google zoals de zoekwoordplanner gebruiken we natuurlijk ook. Daarnaast maken we slim gebruik van de bewezen SEO tools Ahrefs en SEMrush.
Onze aanpak
Hoe zorgen wij ervoor dat het zoekwoordonderzoek compleet is?
Een goed zoekwoordonderzoek gooit een breed net uit. Je moet dus ook de kleinere zoekwoorden meenemen in je analyse. Dat zijn woorden die misschien op zichzelf niet veel verkeer opleveren, maar bij elkaar opgeteld wel. En ze zijn belangrijk omdat ze deel uitmaken van een categorie waarin jij als bedrijf iets te bieden hebt.
Een voorbeeld: in de grafiek hiernaast zie je zoekvolumes per zoekwoord. Het zoekwoord ‘peugeot occasions’ heeft het hoogste volume, waardoor kleine zoekwoorden minder opvallen. Toch zijn deze zoekwoorden allemaal gerelateerd aan ‘peugeot 206’. Met één extra pagina zou je mogelijk twee keer zoveel verkeer naar je website kunnen trekken, in plaats van je alleen te richten op ‘peugeot occasion’.

Wil je liever eerst zelf aan de slag met een zoekwoordonderzoek? Lees dan meer hierover in dit artikel. Je kan ons altijd inschakelen als je ondersteuning nodig hebt.
Wij hebben zoekwoordonderzoek gedaan voor onder andere:

B12
- Quick wins SEO ontdekt
- Concurrentieanalyse
- Contentstrategie webshop

Domino's
- Analyse vacaturezoekwoorden
- Advies contentbriefing
- Technische aanbevelingen

NL Dance
- Top 20 focuszoekwoorden
- Lokale SEA en SEO
- Volledige focus op conversie

Holland Recycling
- Targeten met zoekwoordanalyse
- Verbeterde campagnestructuur
- Hoger rendement uit Google Ads
Een goed zoekwoordonderzoek is de basis voor een succesvolle en kostenefficiënte online strategie
Zoekwoordonderzoek door Sommet Media in 3 stappen
Stap 1 - Begrijpen van jouw business en doelgroep
Wij willen weten wat je klanten zoeken, hoe ze dat verwoorden en wat jouw bedrijf hen kan bieden. We stellen vragen zoals:
- Wat verkoopt je bedrijf?
- Wat zoekt jouw doelgroep?
- Welk jargon is gebruikelijk?
- Wat zijn je USPs?
- In welke talen zoeken je klanten?
- Zoeken ze naar afbeeldingen?
Stap 2 - Gebruik van de juiste tools en middelen
Het gebruiken van de juiste tools én de data kunnen lezen, zorgt voor vergaande inzichten. Hiermee kan je het verschil maken ten opzichte van concurrenten.
- Zoekvolumes ophalen
- Zoekfrequenties ophalen
- Zoektrends ontdekken
- Patronen herkennen
- Nieuwe kansen vinden
- Zoeken ze naar afbeeldingen?
Stap 3 - Implementatiefase
Nu we alle informatie verzameld hebben, zetten we het zoekwoordonderzoek om in een concreet actieplan en rapport:
- Waar liggen de kansen en mogelijkheden
- Wat gaan we doen en vooral niet?
- Een verdeling van de werkzaamheden
- Bepalen van de looptijd
- Wat gaat het opleveren?
- Welke investering is nodig?
Zoekwoorden onderzoek uitbesteden
Wil je het zoekwoorden onderzoek aan SEO experts uitbesteden? Dan helpen wij je graag verder. Al in een paar dagen tijd hebben wij een uitgebreide zoekwoorden onderzoek uitgevoerd waar jijzelf mee verder kunt. Daarbij krijg je handvatten om mee te werken en ontvang je advies op welke zoekwoorden je het beste kan focussen. Neem vrijblijvend contact op, we denken graag met je mee.
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan en ontdek de mogelijkheden.