SEO bureau Utrecht

Wil je een betere positie in de organische zoekresultaten van Google? Sommet Media is een toonaangevend SEO-bureau in Utrecht dat je graag helpt om meer bezoekers naar jouw website te krijgen. Met meer dan 10 jaar ervaring en up-to-date SEO-kennis weet het team van Sommet Media preciés wat nodig is om de beste resultaten voor jouw website te behalen.

Zoekmachine optimalisatie bureau

Bij Sommet Media zijn de SEO werkzaamheden altijd op maat. Wat voor de één werkt, is voor de ander geen garantie. SEO vraagt daarom om maatwerk per branche en website. Benieuwd naar onze aanpak? Bekijk onze SEO-diensten.

SEO-cases van Sommet Media

Sommet Media heeft voor meer dan 150 klanten online marketing en SEO ingezet. Een paar mooie voorbeelden van ons werk:

Ontdek ons SEO-bureau in Utrecht

Sommet Media is een team van enthousiaste specialisten met jarenlange kennis en ervaring in hun vakgebied. Of het nu gaat om het plaatsen van waardevolle content, het technisch optimaliseren van een website, of het verhogen van het aantal online vermeldingen; Sommet Media heeft voor elk onderdeel van SEO een specialist die weet wat jouw website nodig heeft om hoger te staan in Google.

Duurzame groeistrategie

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachineoptimalisatie. Dat betekent dat je website of webshop geoptimaliseerd wordt voor een hoge positie in Google. Daardoor krijg je bezoekers naar je website zónder dat je betaalt per klik. Met SEO zorg je ervoor dat je website op verschillende onderwerpen, of “zoektermen” beter gevonden wordt. Een website zoekmachinevriendelijk maken, is niet “even een knop indrukken”, maar je profiteert wél langere tijd van de resultaten van een goed geoptimaliseerde website.

SEO-bureaus specialiseren zich in het verbeteren van de online vindbaarheid van websites door diverse verbeteringen of optimalisaties door te voeren. Dat kan worden opgedeeld in drie hoofdcategorieën: technische SEO, content SEO en het verhogen van de autoriteit van de website.

Technische SEO

x
Om gevonden te kunnen worden in Google, is het belangrijk dat je website technisch goed is ingericht. Het moet voor zowel Google als de gebruiker makkelijk zijn om snel en duidelijk te navigeren door de website. Je website moet daarom onder andere aan de volgende eisen voldoen:
Meer informatie over technische SEO voor jouw website?

Content SEO

x

Het overbrengen van een overtuigende boodschap is niet alleen belangrijk voor je bezoekers, maar ook voor Google. Het algoritme van Google beoordeelt websites op hun expertise en kennis van zaken. Zorg er voor dat je website minimaal de volgende elementen heeft:

Meer informatie over content SEO voor jouw website?

Autoriteit

x

Als je website technisch in orde is en voorzien is van de juiste content, is het tijd om aan de autoriteit van je website te werken; dit heet linkbuilding. Het doel is dat andere websites naar jouw bedrijf verwijzen door een link te plaatsen op hun website. Deze links kun je zien als een referentie. Sommet Media helpt je graag bij het vinden van waardevolle partijen die jouw website willen noemen.

Meer informatie over linkbuilding voor jouw website?

De voordelen

Waarom SEO-specialist inschakelen?

Een SEO-specialist zorgt ervoor dat jouw website beter vindbaar wordt in zoekmachines zoals Google. Dit betekent meer bezoekers, meer relevante leads en uiteindelijk meer omzet. De online concurrentie is groot, en zonder doordachte strategie loop je al snel kansen mis.

Redenen om een SEO-specialist in te schakelen:

  • Grondige technische kennis van zoekmachine-algoritmes
  • Strategische aanpak gebaseerd op data en concurrentieanalyse
  • Continue optimalisatie voor duurzame groei
  • Inzicht in het gedrag van jouw doelgroep
  • Tijdbesparing: jij kunt focussen op jouw bedrijf.

Meer inzicht

SEO uitgevoerd door Sommet Media in Utrecht

Bij Sommet Media staan we voor open en laagdrempelige communicatie. Wij zien het verbeteren van de SEO van jouw website als een project waar we samen aan werken. De langetermijnstrategie van jouw bedrijf moet naadloos aansluiten op onze expertise als SEO-bureau. Deze transparante samenwerking werkt als volgt:

Goede bereikbaarheid van ons kantoor in Utrecht

Het bespreken van de voortgang en strategie is belangrijk om op koers te blijven. Hoewel (video)belafspraken handig zijn, gaat er soms niets boven een face-to-facegesprek. Ons SEO-bureau is gevestigd in Utrecht en goed bereikbaar voor een fysieke afspraak op locatie.

Periodieke SEO-updates en rapportages

Met periodieke analyses en rapportages zorgen we ervoor dat je als ondernemer, eigenaar, manager of stakeholder altijd op de hoogte bent van de resultaten van onze inzet voor jouw website. Elke maand neemt één van onze specialisten contact met je op om de voortgang door te nemen. Heb je tussendoor vragen? Dan mag je ons altijd bellen!

Werken met vaste teams

Bij Sommet Media krijg je een eigen team van specialisten toegewezen. Je kunt ze bereiken voor alle vragen die je hebt met betrekking tot je website, de online vindbaarheid of de resultaten. Deze specialisten werken vanaf het begin tot het einde aan je website en weten precies wat er speelt en wat jouw online bedrijfsdoelen zijn.

Kennis van de regio en stad Utrecht

Als SEO bureau gevestigd in Utrecht, hebben we organisch meer klanten uit dezelfde stad. Het is altijd een extra leuke dimensie om ondernemers uit Utrecht of omgeving te helpen met hun SEO strategie. We kennen de markt en cultuur van de stad goed en kunnen dit vertalen naar de juiste boodschap.

Deze SEO-kennis delen we ook graag in onze SEO cursus. Zodat je ook zelf met SEO werkzaamheden aan de slag kan. Bekijk de SEO cursus hier.

Maak een afspraak bij ons in Utrecht

Kom langs bij ons aan de Otto Hahnweg 56 in Utrecht, Lage Weide. Wij hebben voldoende parkeermogelijkheden voor de deur. Sommet Media is ook goed bereikbaar met het openbaar vervoer,bijvoorbeeld via treinstation Maarssen of treinstation Utrecht Zuilen.
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan en ontdek de mogelijkheden.

Uw vragen beantwoord

Veelgestelde vragen

Nee, wij werken niet voor directe concurrenten binnen dezelfde branche én regio. We vinden het belangrijk om jou exclusieve aandacht en maximale inzet te geven. Als we meerdere vergelijkbare bedrijven in hetzelfde gebied zouden helpen, zouden belangen botsen. En dat gaat ten koste van de kwaliteit én het vertrouwen.

Daarom hanteren we een exclusiviteitsbeleid:

  • Concurrentie op dezelfde zoekwoorden: Als meerdere klanten dezelfde doelgroep en zoektermen hebben, kunnen we niet optimaal maatwerk leveren.
  • Strategieën moeten vrij inzetbaar zijn: Wat werkt voor jou, willen we zonder beperking kunnen inzetten zonder rekening te moeten houden met een andere partij uit dezelfde branche en regio.  
  • We gaan vertrouwelijk om met data: Jouw cijfers, inzichten en plannen worden nooit gedeeld. Alle informatie blijft vertrouwelijk en wordt niet gebruikt voor campagnes van andere klanten.
  • De beste kansen moeten naar één partij: Denk aan sterke content of waardevolle links. Dat kunnen we maar één keer goed inzetten.
  • Betrouwbare samenwerking staat voorop: Jij rekent op onze volledige inzet. Dat kan alleen als we 100% voor jou gaan, zonder dubbele agenda. Met andere woorden: jouw succes staat bij ons altijd op de eerste plaats — en dat kan alleen als we jou exclusief bedienen.

SEO is een investering in duurzame online groei, en dat kost tijd. Anders dan bij bijvoorbeeld advertenties, waar je direct bezoekers ziet, bouw je met SEO, stap voor stap aan een sterke, blijvende onlinepositie. Het uiteindelijke tempo hangt af van meerdere factoren:

  • De huidige staat van je website: Technische fouten, trage laadtijden of onduidelijke structuur moeten vaak eerst worden aangepakt.
  • De concurrentie op jouw zoekwoorden: In druk bevochten markten duurt het langer om topposities te bereiken.
  • De kwaliteit en hoeveelheid content: Hoe sterker en relevanter de inhoud van je website, hoe sneller je scoort.
  • De autoriteit van je domein: Websites met een goed linkprofiel groeien sneller in Google. Dat bouw je op met tijd en strategie.
  • De frequentie van optimalisatie: SEO is geen eenmalige actie, maar een proces van meten, bijsturen en verbeteren.

Gerelateerde diensten

SEO-strategie

Een sterk SEO-fundament is essentieel om succesvol te zijn met jouw webshop. Om succes te bereiken creëren we samen een roadmap met de benodigde bouwstenen.

Zoekwoorden onderzoek

Wil je het zoekwoorden onderzoek aan SEO experts uitbesteden? Al in een paar dagen tijd hebben wij een uitgebreide zoekwoorden onderzoek uitgevoerd.

SEO cursus volgen

In een training van 5 uur helpen we jou verder om betere resultaten op het gebied van SEO te vergaren. Volledig afgestemd op jouw casus.

XTNT – Van nieuwe huisstijl en logo naar moderne website.

XTNT is een bekende speler op het gebied van mobiliteitsoplossingen. Om meer van de organisatie te laten zien naar de opdrachtgevers en potentiële teamleden toe, was er behoefte aan een vernieuwing van digitale uitingen.

Met het maken van een nieuwe huisstijl en logo was de eerste stap gezet. Vanuit daar zijn we aan de slag gegaan met het bedenken van een fris, modern en persoonlijk webdesign. Want XTNT is bovenal een fijne organisatie om bij én mee samen te werken.

Het resultaat is een unieke website waar de persoonlijke boodschap van XTNT op een heldere wijze wordt overgebracht. Met een portfolio onderdeel die eenvoudig uitgebreid kan worden. Daarnaast een blog sectie waar bezoekers de actualiteiten kunnen lezen.

Eiwitpoederaanbiedingen.nl – Modulair gebouwde affiliate site.

Er is veel vraag naar sportgerelateerde producten, met name in de voeding is dit de afgelopen jaren explosief gestegen. Met de site eiwitpoederaanbiedingen.nl wordt hier slim op ingespeeld.

Bezoekers kunnen heel eenvoudig en snel eiwitpoeders bekijken en vergelijken van verschillende merken en aanbieders. Vervolgens worden bezoekers doorgestuurd naar de webshop waar de verkoop plaats vindt. Hiervoor ontvangt eiwitpoederaanbiedingen.nl een commissie.

Sommet Media heeft geholpen van A tot Z: met het maken van een huisstijl + logo en een responsive website inclusief SEO.

Acerus – Duurzame portfolio website in twee talen.

Acerus is een ambitieuze start-up op het gebied van ESG. Met de realisatie van een nieuwe huisstijl + logo en website (geoptimaliseerd voor Google), ligt de focus op het binnenhalen van nieuwe klanten.

Door de meertaligheid kunnen zowel Nederlandstalige als Engelstalige bezoekers op de site de juiste informatie vinden. Bij interesse kunnen ze snel contact opnemen, omdat het design conversiegericht is bedacht.

Barista Bandits – Op maat B2B website gericht op leadgeneratie.

Barista Bandits is een mooie organisatie die zakelijke events voorziet van smakelijke hospitality oplossingen. Met professionele barista’s, customized koffiewagens en een hoogwaardige service.

Met de doorontwikkeling van het bedrijf en de huisstijl, hoort ook een nieuwe website. Sommet Media heeft deze volledig vanaf nul ontworpen en opgeleverd in WordPress.

  • Uniek design gebaseerd op de huisstijl.
  • Aansturen op het invullen van offerte- en contactformulieren.
  • Snel ladende pagina’s.
  • Teksten geoptimaliseerd voor Google.
  • Inclusief hosting & onderhoud.

Maximus Brouwerij – Smaakvolle website én webshop in één.

Voor de Utrechtse bierbrouwer Maximus hebben we een nieuwe site inclusief webshop ontworpen en gebouwd. Dit is gemaakt in WordPress en Woocommerce. Het resultaat:

  • Huisstijl doorgetrokken naar een uniek webdesign.
  • Volledig responsive gemaakt voor desktop, laptop, mobiel en tablet.
  • Snel ladende pagina’s en zoekmachinevriendelijk.
  • Met een SEO migratie.
  • Ingerichte Google tools voor het meten van belangrijke resultaten.

KDV Jansen & Jansen – Kleurrijk en uniek design.

KDV Jansen & Jansen is een begrip in Utrecht. Op meerdere locaties runnen zij een kwalitatief en persoonlijk kinderdagverblijf en BSO. Na jarenlang dezelfde huisstijl en logo te hebben gebruikt, mochten we aan de slag met een compleet nieuw design.

De vorige site hadden we ook al gemaakt, dus we wisten al goed wat we aan elkaar hebben in een samenwerking en wat het gewenste eindresultaat moest zijn. Namelijk een uniek, op maat design voorzien van veel persoonlijke sfeer. Ook moest het aansturen op de twee soorten conversies. Allereerst de ouders die hun kind inschrijven. Daarnaast moest de website een professionele indruk geven en werkzoekenden aanspreken om te solliciteren.

De site is compleet opgeleverd inclusief SEO-migratie, onderhoud en support voor een duurzaam resultaat.