Zoekmachine adverteren voor meer leads en verkopen
97% van de Nederlanders gebruikt Google als zoekmachine. Dat maakt het zo interessant om te gebruiken als advertentieplatform. Maar het aantal adverteerders neemt toe, klikprijzen stijgen en ‘grote spelers’ lijken te domineren. En tóch kan Google adverteren ook voor jou rendabel zijn.
Benieuwd naar onze aanpak? Bekijk dan onze online marketing werkwijze!
Klaar voor de stap omhoog?
Wil je meer omzet halen uit je website of webshop met Google Ads? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.
Onze SEA optimalisatie cases
Er zijn meerdere online marketing bureaus die jouw zoekmachinemarketing kunnen verzorgen. Het is altijd goed om te vergelijken en te kijken naar enerzijds bewezen resultaten en anderzijds met welke partner er de beste klik is. We delen hier een aantal succesvolle cases, de klik laten we graag ervaren tijdens een kennismakingsgesprek.
Salora
- Search, Display & Shopping
- Optimale campagnestructuur
- Groei in webshopverkopen
NL Dance
- Dagelijks kwalitatieve leads
- Lokaal geoptimaliseerde ads
- Sinds 2011 een positieve ROI
BOHLT
- Meer proefritaanvragen
- Vergroten naamsbekendheid
- Marktaandeel veroveren
Holland Recycling
- Targeten met zoekwoordanalyse
- Verbeterde campagnestructuur
- Hoger rendement uit Google Ads
In 4 stappen succesvol adverteren op Google & Bing
Het is goed voor te stellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet met al die verschillende sites met uitleg over Google & Bing Ads. Daarom hebben we geprobeerd het voor je terug te brengen naar vier basisstappen om een succesvolle Google Ads of Bing Ads campagne te draaien. Gebaseerd op wat het beste werkt in onze ervaring en bedoeld voor zoekcampagnes met tekstadvertenties.
Stap 1 - Start met analyse en onderzoek
Ten eerste: werk doelgericht. Formuleer meetbare doelen en bepaal dan in hoeverre Google Ads geschikt is om de doelen te halen. Om dit te bepalen, raden we aan om altijd te starten met een onderzoek. Dit zijn drie belangrijke aandachtspunten bij het onderzoek:
- Breng in kaart wat relevante zoekwoorden zijn.
- Bepaal het budget op basis van het zoekvolume, CPC biedingen en de mate van concurrentie
- Check kritisch of jouw website relevant en gebruiksvriendelijk genoeg is.
Door bovenstaande stappen uit te voeren, vergroot je aanzienlijk de kans op een succesvolle Google Ads campagne.
- Zorg voor een heldere campagnestructuur. Maak bijv. voor elke productcategorie of hoofddienst een aparte campagne
- Kies de juiste instellingen: o.a. locatie, biedingsstrategie, taal, budget en conversiedoel.
- Schrijf aantrekkelijke advertenties dat in ieder geval het zoekwoord en een duidelijke call to action bevat.
- Check kritisch of jouw website relevant en gebruiksvriendelijk genoeg is.
Stap 2 - Zet Google Ads campagnes op
Door het uitvoeren van het onderzoek, komt duidelijk naar voren wat de mogelijkheden zijn. Op basis hiervan maak of verbeter je een Google Ads campagne. Dit komt erbij kijken:
De stappen zorgen voor een solide basis. In het Google Ads platform geven ze ook aanbevelingen voor betere campagnes. Neem dit niet klakkeloos over, maar kijk wat voor jou van toepassing is en test verschillende opties.
Stap 3 - Beheer Google Ads campagnes
Het onderzoek is uitgevoerd en de campagnes zijn ingericht. De advertenties pakken vertoningen en klikken. Wat nu? Om het gewenste resultaat te (gaan) behalen, moet je campagnes optimaliseren. De tijd die hiervoor nodig is, hangt grotendeels af van het aantal zoekwoorden en ingesteld budget (meer data is meer optimaliseren). Daarnaast spelen externe factoren ook een rol. Denk aan:
- De continu veranderende markt. Bijv. nieuwe concurrenten met hun eigen advertenties.
- Het advertentieplatform zelf. Google verandert regelmatig functionaliteiten en KPI’s.
- Het gedrag van de doelgroep. De zoekwoorden en trends veranderen continue.
We hebben een eigen succesvolle methode ontwikkeld voor het optimaliseren van Google Ads campagnes. Bekijk hier onze blog over Google Ads optimalisatie.
- Advertenties behalen veel vertoningen en klikken, maar geen conversies.
- Er is geen grip op de ROI, omdat de statistieken onduidelijke inzichten geven.
- Mijn advertenties worden niet getoond, terwijl ik die van concurrenten constant zie.
Stap 4 - KPI’s kritisch blijven bekijken
We zijn ervan overtuigd dat Google Ads voor de meeste klanten en organisaties goed kan werken. Maar het kan ook zijn dat één of meerdere situaties van toepassing is op jouw campagne. Het heeft weinig nut om door te blijven gaan als de eerder gestelde doelen niet worden behaald. We ontvangen regelmatig aanvragen over situaties zoals hierboven beschreven. In sommige gevallen kunnen een handvol quick wins al een groot verschil maken. Dus ben je ook van mening dat Google Ads meer rendement kan behalen? Laat ons vrijblijvend met je meekijken.
Zoekmachine adverteren uitbesteden
Waarom zou je wachten met het succesvol inzetten van Google Ads? Elke klik die nu niets oplevert, kost alleen maar advertentiebudget. Of elke bezoeker die je mist, is een potentiële klant die ergens anders koopt. Al in een paar dagen tijd kunnen wij jouw nieuwe Google Ads campagne live hebben. Neem vrijblijvend contact op en we denken graag met je mee.
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan en ontdek de mogelijkheden.