Denk jij erover na om Instagram in te zetten voor jouw marketingstrategie? De effectiviteit van dit platform is sterk afhankelijk van de branche waarin je actief bent. Instagram is zeer creatief en visueel ingesteld. Hierdoor zullen trendy producten vaak goed presteren, terwijl de diensten van een accountantskantoor minder kunnen opvallen.
Heb jij mooie, aantrekkelijke, en visueel interessante content die je wilt delen? Dan biedt Instagram uitstekende mogelijkheden voor jou. In deze blog ontdek je niet alleen 14 tips om je Instagram-account te laten groeien, maar we vertellen je ook hoe de ranking van Instagram werkt. Lees snel verder en ontdek hoe jij jouw concurrenten kunt overtreffen!
In het kort
- Tip 1: Stel haalbare doelen voor je Instagram-pagina
- Tip 2: Koop nooit Instagram volgers!
- Tip 3: Plaats content die bij jouw merk en doelgroep past
- Tip 4: Maak een bio die bij jou of jouw bedrijf past
- Tip 5: Meer Instagram volgers met goede #Hashtags
- Tip 6: Groeien op Instagram met gesponsorde berichten
- Tip 7: Like deze pagina voor …
- Tip 8: Zorg altijd voor kwalitatief goede content
- Tip 9: Tijd om te posten op Insta
- Tip 10: Zorg dat jouw Instagram overal zichtbaar is
- Tip 11: Gebruik Instagram Stories
- Tip 12: Maak gebruik van Instagram Reels
- Tip 13: Werk samen met influencers
- Tip 14: Volg andere accounts en toon interactie met hun content
- Hoe werkt Instagram ranking?
- Een Instagram groeistrategie voor jouw bedrijf
- Laat je ondersteunen door een social media specialist
- Veelgestelde vragen over Instagram
Tip 1: Stel haalbare doelen voor je Instagram-pagina
Wat elke nieuwe Instagrammer zich natuurlijk afvraagt, is: Hoe kom ik aan de eerste 100 of zelfs 1.000 volgers op Instagram? Begin met het stellen van haalbare doelen. Een eerste doel kan bijvoorbeeld 100 volgers zijn. Vraag je collega’s, vrienden, familie en andere bekenden om je pagina te volgen en om zoveel mogelijk je posts te liken, delen en reacties te plaatsen. Hiermee bouw je alvast een basis op voor je account.
Vind je het lastig om meer volgers te krijgen? Probeer dan eerst een kleiner doel te stellen, zoals 10% meer likes behalen dan je vorige Instagram-bericht. Heb je deze kleinere doelen behaald? Dan kun je stapsgewijs naar grotere doelen toewerken.
Let op:
De doelen moeten wel haalbaar zijn. Een doel om binnen de eerste week meer dan 5.000 volgers op Instagram te hebben, is natuurlijk niet realistisch en kan demotiverend werken.
Tip 2: Koop nooit Instagram volgers!
We begrijpen het, de verleiding is groot om meer volgers op Instagram te kopen, maar neem van ons aan: doe het niet! Als Instagram erachter komt dat je nepvolgers hebt gekocht, dan komen ze in actie en zullen er consequenties zijn voor jouw account en dus ook jouw bedrijf. Zo kan je account worden opgeschort, wat betekent dat je al je echte volgers en organische resultaten kwijtraakt.
Een andere reden om geen nep volgers te kopen, is dat het vaak om bots gaat. Deze kunnen niet je posts liken, opslaan of naar je website klikken. Ook je doelgroep merkt dit: als je 10.000 volgers hebt en je berichten slechts 12 likes krijgen, kan dit je geloofwaardigheid schaden en wantrouwen creëren. De laatste reden om geen Instagram volgers te kopen, is dat Instagram ook veel nepvolgers verwijderd. Het loont dus niet om ze te kopen als ze daarna weer verwijderd worden.
Ben je geen ster in het schrijven van (marketing) plannen? Dan kan Sommet Media jou daarbij helpen. We stellen samen haalbare doelen en bepalen welke weg we moeten nemen om daar te komen. Ook als jij een perfect plan hebt geschreven over hoe jij meer volgers op Instagram gaat behalen, maar nog wel hulp nodig hebt bij het uitvoeren, kunnen we meekijken. We zijn uiteraard ook te bereiken voor gewoon wat advies of als sparringpartner. Als je hier vragen over hebt schroom dan niet om een berichtje te sturen of pak de telefoon op en geef ons een belletje!
Tip 3: Plaats content die bij jouw merk en doelgroep past
Het draait steeds minder om hoe vaak je iets post en meer om de wát en wanneer je iets plaatst. Zorg ervoor dat je content aansluit bij de interesses van je doelgroep. Daarnaast wordt het steeds belangrijker om jezelf te laten zien, bij voorkeur in video’s. Video’s van jezelf geven een persoonlijke touch en laten het gezicht achter je bedrijf zien.
Voorbeelden Coolblue en HEMA
Laat je inspireren door een bedrijf als Coolblue, waar oprichter Pieter Zwart regelmatig zelf in beeld komt. Hierdoor krijgt het bedrijf een persoonlijk en herkenbaar gezicht.
Een ander goed voorbeeld van goede Instagram content is HEMA. HEMA deelt praktische video’s zoals het opbergen van kleding met vacuümzakken. Ze bieden zo waardevolle content waar hun doelgroep echt iets aan heeft, wat zorgt voor volgers. Deze nieuwe volgers willen namelijk de volgende praktische tips van HEMA niet missen!
Ons advies
We zeggen niet dat je deze accounts moet kopiëren, maar kijk wat bij jouw bedrijf past. Probeer eens persoonlijke video’s te maken van jouw producten. Bekijk en analyseer de cijfers en bepaal aan de hand daarvan welke strategie bij jouw bedrijf past. Last but not least, een strategie vormgeven en uitrollen heeft tijd nodig. Geef het niet te snel op.
Tip 4: Maak een bio die bij jou of jouw bedrijf past
Een bio is de korte omschrijving die bovenaan jouw Instagram pagina wordt weergegeven. In een goede bio geef je altijd aan wat jouw bedrijf doet en waar het voor staat. Met een zakelijk Instagram-account kun je aangeven in welke sector je bedrijf actief is zoals kledingwinkel of sportschool.
USP’s
Vermeld daarnaast kort jouw USP’s (Unique Selling Points), wat je account te bieden heeft of wat jouw missie en visie is. Voorbeeld hiervan zijn: “De winkel van ons allemaal” van Bol.com of “Het zorgeloze fietsabonnement” van Swapfiets.
Link naar website
Verder zou je een link naar je website kunnen toevoegen voor directe vindbaarheid. Op Instagram kun je tot vijf links in je bio plaatsen. Hierdoor heb je de ruimte om bijvoorbeeld je homepagina, relevante artikelen en een speciale actie te promoten.
Call to action
Ten slotte is het slim om een “call to action” toe te voegen, omdat dit gebruikers aanspoort om direct actie te ondernemen. Een sterke bio vat kort samen wie je bent en waarom mensen je zouden moeten volgen.
Tip 5: Meer Instagram volgers met goede #Hashtags
Hashtags lijken eenvoudig te gebruiken, maar er schuilt een hele strategie achter. De strategie achter hashtags is dat je grote en kleine hashtags hebt. Onder de veel gebruikte en dus grote hashtags worden vaak duizenden posts per uur geplaatst. Wanneer je deze toevoegt aan jouw post zal deze vanwege de vele posts snel verdwijnen en is de kans heel klein dat iemand jouw post nog via deze grote hashtags tegenkomt.
Ga ook voor niche hashtags
Ga in plaats daarvan opzoek naar kleinere (niche) hashtags. Gebruik de kleinere hashtags van een paar honderd berichten, de kans is groot dat jouw post daartussen blijft staan. Blijf vooral experimenteren of hashtags voor jou werken en welke jouw bedrijf verder helpen. Probeer er een aantal tegelijk en wissel om de zoveel tijd om.
Houd statistieken bij
Houd bij hoeveel likes en nieuwe volgers je per bericht binnenhaalt. Wat soms ook kan helpen is andere berichten van dezelfde hashtag te liken, jouw bericht komt hierdoor onder de aandacht bij dezelfde kleine hashtag.
Welke hashtags moet je gebruiken en hoeveel hashtags moet je per bericht gebruiken?
Vermijd het gebruik van tientallen hashtags onder je post. Dit is onoverzichtelijk en ziet er slordig uit. Kies liever enkele relevante hashtags in plaats van veel betekenisloze. Gebruik ook geen hashtags die niet gerelateerd zijn aan je bericht. Bijvoorbeeld, een post over Instagram-marketing heeft niets aan de hashtag #geschrevendoornick. Instagram raadt aan om drie tot vijf relevante hashtags te gebruiken per post. Hierbij is verstandig om zelf te experimenteren welke combinaties het beste voor jou werken. Een voorbeeld is om twee populaire hashtags te kiezen, twee van gemiddelde populariteit en één kleinere, specifieke hashtag.
Tip 6: Groeien op Instagram met gesponsorde berichten
Als je genoeg marketingbudget hebt, zijn gesponsorde Instagram-berichten een uitstekende manier om je naamsbekendheid te vergroten. Wist je dat je ook een betrokkenheidscampagne kunt instellen? Dit zorgt voor meer likes, reacties en deelacties op je account. Wanneer iemand op jouw bericht reageert, is de kans groot dat ook de volgers van die persoon jouw bericht zien. Deelacties spreken hierbij voor zich: als iemand jouw post deelt op zijn of haar tijdlijn, zien ook al hun volgers de Instagram-post. Dit leidt ons naar tip 7.
Tip 7: Like deze pagina voor …
Je ziet ze vast wel eens voorbij komen: “Like en deel dit bericht en maak kans op een shoptegoed van €50.” Een voorbeeld hiervan is kledingmerk Loavies, dat een winactie organiseert waarbij je hun Instagram-account moet volgen, de post moet liken en iemand moet taggen. Door deze stappen te volgen, maak je kans op maar liefst €250 aan shoptegoed.
Het is misschien wat achterhaald, maar als dit bij je merk en identiteit past, kan het een uitstekende strategie zijn om meer volgers te krijgen. Voor Instagram-gebruikers kost het weinig moeite en biedt het kans op een mooie prijs. Het is echter belangrijk om na te gaan of deze strategie bij jouw merkidentiteit past. Profileer jij je als een luxer of duurder merk? Dan kun je deze aanpak beter vermijden.
Tip 8: Zorg altijd voor kwalitatief goede content
Content is key! Om meer volgers op Instagram te creëren moet je zorgen voor kwalitatief goede content. Zorg dat de foto’s en video’s altijd een goede beeldkwaliteit hebben. Een beeld vol met pixels straalt uit dat je er geen moeite voor hebt gedaan, en dat wordt niet gewaardeerd door je volgers en het Instagram algoritme.
Daarnaast beoordeelt Instagram je content op verschillende factoren, waaronder de aanwezigheid van een watermerk en de hoeveelheid tekst op je content, wat beiden nadelig kan zijn. Ook checkt Instagram of het gaat om authentieke content die nog niet eerder is gepost. Voor video’s is het bovendien belangrijk dat de content geluid bevat. Probeer verder gebruik te maken van een huisstijl waarmee je alle foto’s binnen het account verbindt. Deze kun je ook doortrekken naar je website en andere social media kanalen. Zo weten je volgers je altijd te vinden.
Tip 9: Tijd om te posten op Insta
Meer volgers op Instagram kan je ook bereiken door berichten te posten wanneer mensen online zijn. Voor een zakelijk account zullen de volgers tijdens kantoortijden vaker op jouw profiel uitkomen. Als jij je richt op de consumenten zullen deze tijdens kantooruren minder actief zijn op Instagram. Om meer volgers op Instagram binnen te halen zal je dus buiten kantoortijden om moeten posten.
Maar denk ook eens aan de lunchpauze, een goed voorbeeld hiervan is McDonalds. Zij plaatsen (gesponsorde) berichten over hun ontbijtmuffin in de ochtend, promoten een McDonalds twaalfuurtje rond lunchtijd en hun lekkerste McFlurry’s in de avond. Ze bereiken hiermee niet alleen de doelgroep buiten kantoortijden,maar ook op emotioneel vlak. Een slimme zet dus! Een soortgelijke strategie zou jij ook voor jouw doelgroep kunnen overwegen, mits dit relevant is.
Tip 10: Zorg dat jouw Instagram overal zichtbaar is
Maak aan iedereen duidelijk dat jij actief bent op Instagram en maak het makkelijk voor nieuwe mensen om je te volgen. Denk hierbij eens aan je website, Facebook, e-mailhandtekening, bevestigingsmail van een bestelling of visitekaartje.
Het strategisch plaatsen van social media-icoontjes wekt nieuwsgierigheid op bij mensen. Maak waar mogelijk de icoontjes klikbaar, zodat er een link achter zit die direct naar je Instagram-pagina leidt. Zo maak je het bezoekers zo gemakkelijk mogelijk om je te volgen op Instagram.
Tip 11: Gebruik Instagram Stories
Instagram Stories zijn ‘korte verhalen’ in de vorm van verticale foto’s of video’s die 24 uur zichtbaar blijven. Deze Stories worden op een apart gedeelte van je account gedeeld, los van je vaste feed. Door op een profielafbeelding te klikken, kunnen gebruikers de Stories bekijken. Bovendien verschijnen ze bovenaan de tijdlijn van alle gebruikers.
Door Stories te gebruiken, laat je zien dat je account actief is, wat aantrekkelijk is voor nieuwe volgers. Daarnaast bevorderen Stories de interactie met je doelgroep, bijvoorbeeld door peilingen of Q&A’s te organiseren. Dit zorgt voor meer betrokkenheid, en wanneer nieuwe gebruikers je profiel bezoeken en zien dat je actief en interactief bent, kan dit resulteren in nieuwe volgers.
Ontdek hier hoe de Ranking van Instagram Stories werkt
Tip 12: Maak gebruik van Instagram Reels
Instagram Reels zijn korte video’s die verschijnen in een aparte ‘Reels feed’, waar gebruikers nieuwe content kunnen ontdekken. Door Reels te plaatsen vergroot je de kans dat jouw content door mensen buiten je directe volgers wordt gezien, wat veel mogelijkheden biedt om nieuwe volgers aan te trekken.
Ontdek hier hoe de Ranking van Instagram Reels werkt
Tip 13: Werk samen met influencers
Het vergt een investering, maar samenwerkingen met influencers stellen je in staat om een doelgroep te bereiken die je anders niet zou kunnen bereiken. Een influencer is een bekend persoon op social media, wiens merk bestaat uit zijn of haar leven en persoonlijkheid. Deze influencers hebben vaak trouwe volgers die de influencer vertrouwen en positief reageren op hun activiteiten.
Door je Instagram-account via een samenwerking te koppelen aan een influencer, kan deze positieve associatie ook jouw Instagram-account ten goede komen. Dit zal leiden tot meer verkeer naar je Instagram en mogelijk ook extra volgers. Wanneer je dit combineert met een winactie, zoals eerder genoemd in tip 7 , zul je merken dat dit bijzonder effectief is voor het krijgen van nieuwe volgers.
Tip 14: Volg andere accounts en toon interactie met hun content
Door andere accounts in jouw branche of niche te volgen en interactie met hun posts aan te gaan, laat je aan hun volgers zien dat je betrokken en aanwezig bent in de markt. Dit verhoogt je zichtbaarheid binnen jouw branche en kan resulteren in nieuwe volgers.
Stel je hebt een nieuw kledingmerk. Je kunt dan populaire mode-influencers volgen en actief reageren op hun berichten. Dit zorgt ervoor dat hun volgers jou opmerken, waardoor ze je profiel kunnen bezoeken en jou gaan volgen. Ook kun je de volgers van deze influencers volgen om je zichtbaarheid verder te vergroten.
Hoe werkt Instagram ranking?
Naast de tips om meer volgers te krijgen op Instagram, is het ook belangrijk om te begrijpen hoe de ranking van Instagram precies werkt. Hoe bepaalt het platform welke posts je te zien krijgt en welke bovenaan verschijnen?
Om dit inzichtelijk te maken heeft Instagram het ranking algoritme toegelicht. Elk onderdeel van Instagram zoals de Feed, Stories, Reels en Explore, heeft zijn eigen algoritme. Lees verder om te ontdekken hoe elk van deze onderdelen functioneert.
Ranking Instagram Feed
De Instagram Feed is jouw persoonlijke tijdlijn, ontworpen om je op de hoogte te houden van jouw vrienden, familie en interesses. Deze feed is een combinatie van accounts die je volgt, aanbevolen inhoud en advertenties.
Belangrijke signalen voor de ranking van de Instagram feed zijn:
- Jouw activiteit: Posts die je hebt geliket, gedeeld, opgeslagen of waarop je hebt gereageerd helpen Instagram te begrijpen waar je mogelijk in geïnteresseerd bent.
- Informatie over de post: Dit zijn signalen zoals het aantal mensen dat een post liket, hoe snel dat gebeurt en hoe vaak mensen reageren of delen. Daarnaast wordt er gekeken naar details van de post zoals het tijdstip van plaatsen en de locatie.
- Informatie over de persoon achter de post: Dit geeft Instagram signalen over hoe interessant een persoon of bedrijf voor jou kan zijn, bijvoorbeeld door te kijken naar eerdere interacties met deze accounts.
- Jouw geschiedenis van interactie met iemand: Dit biedt inzicht in hoe geïnteresseerd je bent in posts van een specifieke gebruiker. Een voorbeeld hiervan is of jullie elkaars post wel of niet leuk vinden.
Op basis van deze signalen doet Instagram voorspellingen over hoe je op berichten zult reageren. De belangrijkste interacties in de feed zijn: hoe waarschijnlijk het is dat je enkele seconden naar een bericht kijkt, erop reageert, het leuk vindt of op de profielfoto klikt. Hoe waarschijnlijker je een actie onderneemt, hoe hoger het bericht in je feed zal verschijnen.
Ranking Instagram Stories
Voor de ranking van Instagram Stories wordt een ander algoritme gebruikt. De Stories die je ziet, komen van de gebruikers die je volgt, aangevuld met advertenties. Net als bij de feed begint Instagram met het beoordelen van alle mogelijke Stories.
Instagram let bij de ranking van Stories op de volgende signalen:
- Kijkgeschiedenis: Dit houdt in hoe vaak je de verhalen van een bepaald account bekijkt, zodat Instagram prioriteit kan geven aan de verhalen die je niet wilt missen.
- Geschiedenis van betrokkenheid: Hierbij wordt gekeken naar hoe vaak je interactie hebt met de verhalen van dat account zoals het geven van een like of het sturen van een DM (oftewel persoonlijk bericht naar een ander account).
- Nabijheid: Dit verwijst naar je relatie met de maker van de Story en de waarschijnlijkheid dat jullie als vrienden of familie verbonden zijn.
Op basis van deze signalen doet Instagram een voorspelling over welke Stories voor jou relevant en waardevol zijn. Instagram voorspelt de kans dat je erop klikt, hoe snel je reageert en de waarschijnlijkheid dat je doorgaat naar de volgende Story. Aan de hand van deze informatie wordt bepaald welke Stories vooraan in jouw Story-feed verschijnen.
Ranking Instagram Explore
Instagram Explore is de functie waarmee je nieuwe content en creators kunt ontdekken. Het bestaat uit foto’s en video’s die speciaal aan jou worden aanbevolen.
De ranking wordt bepaald op basis van de kans die Instagram inschat dat jij als gebruiker geïnteresseerd bent in een bepaalde post. Dit wordt vooral ingeschat door te kijken naar de waarschijnlijkheid dat je iets met de post doet.
De belangrijkste signalen voor de ranking van Instagram Explore zijn:
- Informatie over de post: Instagram kijkt naar hoe snel en hoeveel mensen de post liken, erop reageren, delen en opslaan. Deze signalen zijn in Instagram Explore belangrijker dan in de Feed of Stories.
- Jouw activiteit in Explore: Dit zijn de posts waarmee je in het verleden interactie hebt gehad. Als je goed reageert op een bepaalde soort post, zal Instagram proberen je meer van die content te tonen.
- Jouw geschiedenis van interactie met de persoon die gepost heeft: Het kan zijn dat de post is gedeeld door iemand die je nog niet kent, maar als je eerder interactie hebt gehad met hun posts, geeft dat aan dat je geïnteresseerd bent in hun content. De posts van deze persoon zullen dan ook eerder in jouw Explore te vinden zijn.
- Informatie over de persoon die gepost heeft: Dit zijn signalen zoals hoe vaak mensen in de afgelopen weken met die persoon hebben gecommuniceerd. Dit helpt Instagram om boeiende content te vinden van een breed aanbod aan mensen.
Ranking Instagram Reels
Net als Instagram Explore zijn Reels ontworpen om nieuwe content te ontdekken met als doel ‘entertainment’. Om vermakelijke Reels te vinden, vraagt Instagram aan gebruikers of ze een bepaalde Reel de moeite waard of leuk vinden. Deze feedback helpt Instagram beter te begrijpen wat mensen aanspreekt.
Daarnaast voorspelt Instagram de kans dat je een Reel opnieuw deelt, deze helemaal afkijkt, leuk vindt of naar de audiopagina gaat. De audiopagina is de pagina die verschijnt wanneer je op de audio van de Reel klikt. Hier zie je alle Reels die gebruikmaken van dezelfde audio.
Dit zijn de belangrijkste signalen voor de ranking van Instagram Reels:
- Jouw activiteit: Instagram houdt bij met welke Reels je recentelijk interactie hebt gehad.
- Jouw geschiedenis van interactie met de persoon die gepost heeft: Als je al eerder interactie hebt gehad met de Reels van iemand, duidt dat erop dat je hun content interessant vindt.
- Informatie over de reel: Dit omvat de inhoud van de video zoals de audio, de beelden en de populariteit van de reel.
- Informatie over de persoon die gepost heeft: Hierbij kijkt Instagram naar het aantal volgers en de mate van betrokkenheid van een persoon. Dit helpt Instagram om boeiende content van een breed bereik aan gebruikers te vinden en iedereen een kans te geven hun publiek te bereiken.
Bovendien let Instagram op specifieke kenmerken die een negatieve invloed op de zichtbaarheid van reels kunnen hebben:
- Lage resolutie
- Watermerken
- Gebrek aan geluid
- Randen
- Overmatige tekst
- Een focus op politieke onderwerpen
Daarnaast worden Reels die al eerder op Instagram zijn gepost ook minder weergegeven.
Hoe beïnvloed je als gebruiker wat je ziet op Instagram?
Zoals je eerder hebt gelezen, wordt de content die je ziet op Instagram bepaald door de mate van interactie die je ermee hebt. Daarnaast zijn er enkele opties om te beïnvloeden welke content je te zien krijgt:
- Accounts toevoegen aan je favorieten lijst: Door dit te doen, komen nieuwe berichten van jouw favoriete accounts hoger in je feed, zodat je hun content niet mist.
- Voorgestelde berichten uitzetten in je feed: Als je even geen aanbevolen berichten wilt zien, kun je deze optie 30 dagen lang uitschakelen.
- Beste vrienden toevoegen: Je kunt beste vrienden toevoegen voor Stories, zodat je deze kunt delen met de mensen die je het meest dierbaar zijn.
- Gebruikers dempen die je niet interesseren: Als je iemands content niet meer wilt zien, kun je die gebruiker dempen zonder ze te ontvolgen.
- Reageer op enquêtes van Instagram over je mening over de content: Door deel te nemen aan de vragenlijsten van Instagram kun je de relevantie van jouw aanbevolen berichten verbeteren.
- Pas de gevoeligheidsinstellingen aan: Dit kan je doen om meer of minder gevoelige inhoud te zien van accounts die je niet volgt. De optie ‘meer’ is echter niet beschikbaar voor mensen onder de 18 jaar.
Een Instagram groeistrategie voor jouw bedrijf
Al deze Instagram tips dragen samen bij aan meer volgers op Instagram. Los van elkaar hebben ze nét te weinig effect om jouw Instagram pagina écht te boosten. We raden je daarom ook aan om aan de slag te gaan met het schrijven van een plan, zonder plan en concrete doelen is het lastig om koers te houden.
Naast het opstellen van doelen die jij met jouw pagina wilt bereiken moet je ook opstellen hoe je die doelen wilt bereiken en met welke middelen. Als je er gaandeweg achter komt dat je bepaalde kennis of tools mist, kan je plan vertraging oplopen of in het slechtste geval stil komen te liggen.
Laat je ondersteunen door een social media specialist
Ben je geen ster in het schrijven van (marketing) plannen? Dan kan Sommet Media jou daarbij helpen. We stellen samen haalbare doelen en bepalen welke weg we moeten nemen om daar te komen.
Ook als je al een uitstekend plan hebt voor het vergroten van je volgers op Instagram, maar nog hulp nodig hebt bij de uitvoering, kunnen wij je bijstaan als specialist. Daarnaast zijn we altijd beschikbaar voor advies of als sparringpartner.
Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een oriënterend gesprek.
Veelgestelde vragen over Instagram
Hoe krijg je de meeste volgers op Instagram?
Creëer kwalitatieve content. Bekijk daarbij wat concurrenten of succesvolle Instagrammers doen om zoveel mogelijk likes en volgers te krijgen. Wat voor soortgelijke uitingen of acties zou jij kunnen bedenken voor jouw merk? Probeer het uit en analyseer de resultaten. Leer ervan en optimaliseer daarmee je volgende posts.
Hoe kom je aan 1000 volgers op Instagram?
Begin klein. Zet doelen die makkelijk te halen zijn en daag jezelf uit om deze doelen te behalen en je grenzen te verleggen. Probeer per post 10 tot 20 likes te behalen, lok reacties en deelacties uit bij je volgers, behaal 70% van je vertoningen via hashtags, etc. Door met kleine doelen te starten, maak je het grotere doel (1000 volgers op Instagram behalen) meer behapbaar.
Hoe krijg je meer volgers op Instagram zonder te kopen?
Zorg voor haalbare doelen waarbij je in kleine stappen het grote doel (meer volgers) behaald. Creëer kwalitatieve content die jouw doelgroep aanspreekt, maak slim gebruik van niche hashtags, bedenk leuke winacties die voor betrokkenheid zorgen, post je berichten op de meest effectieve tijden én analyseer je data om je berichten te optimaliseren.
Hoe bepaalt Instagram welke content mensen te zien krijgen?
Instagram bepaalt welke content je te zien krijgt door te voorspellen hoe waarschijnlijk het is dat je interactie hebt met de post. Dit omvat de waarschijnlijkheid dat je een post liket, deelt, doorstuurt of erop reageert. Wanneer je interactie hebt met een post, laat dat aan Instagram zien dat je geïnteresseerd bent in de inhoud.